Iza nas je pola sezone ovogodišnjeg FIA European Hill Climb Championshipa, Europskog prvenstva na brdskim stazama, a ovog vikenda, od 1. do 3.srpnja, put vodi na sjever Italije, u pokrajinu Trentino, gdje se održava peta utrka sezone, tradicionalna 71. Trento Bondone.
U svim konkurencijama prijavljeno je čak 280 vozača, u jednom trenutku organizator je zaustavio prijem zainteresiranih, čak sačinio listu čekanja.
Ono najznačajnije, europsko bodovanje u suvremenim vozilima Kategorije I (turistička vozila) i Kategorije II (formule i prototipovi) okupit će 60 sudionika iz 12 zemalja, dok se u kategoriji „Historic“ (povijesna vozila) očekuje još 54 sudionika.
Ova utrka stvar je prestiža i ponosa talijanskog automobilizma, tradicija čiji počeci sežu u, sredinu prošlog stoljeća, poslije dvije „korona“ godine, 2020., kada nije niti održana i 2021. bez prisustva gledatelja, konačno se vraća u svoj puni sjaj.
Odvija se na dionici Montevideo - Vason, ukupne duljine čak 17.300 metara, uz uspon od znakovitih 8,88 posto, sve do 1.658,5 metara nadmorske visine.
Obiluje zavojima koji se na „lakat“ vezuju jedan na drugi cik-cak, tako da je izuzetno specifična i zahtjevna.
Sam tijek treninga i utrke opslužuje čak 70 sudačkih ekipa, uključujući start i cilj. Rekod staze, u vremenu 9:00,52 minuta, postavio je prije pet godina talijanski as i jedanaesterostruki europski prvak Simone Faggioli u Normi M20 FC.
Među 42 sudionika Kategorije I FIA Prvenstva Europe su i tri hrvatska asa, višestruka državna prvaka, od kojih je jedan prije gotovo deset godina bio i prvakom Starog kontinenta.
Ove su godine praktično u kontinuitetu na europskim stazama, a ovog vikenda, koji se terminom preklapa i sa utrkom hrvatskog prvenstva u Stubičkim Toplicama, u boj za nove europske bodove idu Tomislav Muhvić, Matija Jurišić i Domagoj Pereković. Jurišić je jedini od njih koji ove godine „vozi“ na dva kolosijeka, europski i hrvatski bodovni sustav i za sada dobro „brodi“.
Svjevremeno i prvak Europe, Gerovčanin Tomislav Muhvić, ponovo je u svom Mitsubishi Lanceru Evo IX na startu najbrojnije Grupe 2 FIA EHC turističkih automobila, u kojoj je s tri pobjede ove sezone (te jedno odustajanje) sakupio 75 bodova i stekao zavidnu prednost ispred konkurenata na čelnoj poziciji.
Sve to svrstava ga i na treće mjesto ukupnog poretka u Kategoriji I, u kojoj su ispred njega samo vodeći Crnogorac Vasilije Jakšić (Mitsubishi Lancer Evo IX R5) s liderskom pozicijom FIA Grupe 4, te austrijski majstor zanata Karl Schagerl (VW Golf Rallye), vodeći FIA Grupe 1. U Kategoriji I, na četiri dosadašnje utrke, nastup su upisala 64 vozača.
Drugu poziciju FIA Grupe 1, poslije tri nastupa, s 50 bodova manje od Schagerla, drži naš prvak Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) koji vozeći Mitsubishi Lancer Evo IX ima i najmanji broj konkurenata, ali žestokih, ukupno ih se pet bori za bodove.
I u konačnici, prošle godine jedini hrvatski sudionik europskih utrka (izvan sustava PH), tada viceprvak FIA Klase 4, 19-godišnji Riječanin Matija Jurišić (AK RI autosport), koji je u automobilizmu tek treću sezonu, s dva brdska naslova državnog prvaka Hrvatske, u tri je nastupa sakupio 42 boda što ga drži na trećoj poziciji FIA Grupe 3, u kojoj su ispred njega nekadašnji europski prvak Makedonac Igor Stafanovski (Hyundai i30 TCR) i prošlogodišnji prvak Europe Kategorije I Talijan Antonino Migliuolo (Mitsubishi Lancer Evo IX) koji imaju 20-tak bodova više od Jurišića.
Vrijedi spomenuti da Matija Jurišić u PH trenutno drži vodeću poziciju Kategorije I i Grupe 3.
U Kategoriji II europskog prvenstva, s četri pobjede ove sezone, vodeći je Talijan Christian Merli (Osella FA30).
S
ubotnji treninzi voze se od 9 sati, a nedjeljna utrka starta u 10 sati i vozi se samo jedna vožnja.