Slovački tandem najbolju, europska pobjeda s bodovima hrvatskoj posadi Šebalj-Sabol, Mađar Hideg najveći pehist
Nakon dva dana i 473,64 kilometara vožnje istarskim poluotokom, 12 brzinskih ispita ukupne duljine 184,58 km pobjedonosno je na ciljnu rampu u centru Poreča na Trgu Slobode stigla muško-ženska slovačka posada Vlastimil Majerčak i Michaela Vejačkova u prestižnoj Ford Fiesti R5.
Sa samo tri najbolja vremena brzinskih ispita uspjeli su u kontinuitetu održavati vremensku razliku ispred najbolje hrvatske posade Juraj Šebalj – Maja Sabol koji su u Mitsubishi Lanceru evo IX zaostali 51,6 sekundi.
Obje su ove posade imale i ponešto sreće od trenutka kada je prve večeri na trećem brzincu Mugeba 2 jednom od favorita Mađaru Krisztianu Hidegu pukla guma i zbog promjene kotača je izgubio gotovo četiri minute.
Hideg je, uz hrvatsku licencu, slovio izravnim rivalom Juraju Šebalju za naslov prvaka Hrvatske što je poslije današnje domaće pobjede gotovo siguran u rukama našeg višestrukog prvaka. Šebalju su pripala tri brzinca najboljim vremenima, tek jedan, prvi i uvodni u dvodnevne borbe pripale su mađarskoj posadi Antal Kovacs-Gergö Istovics (Ford Fiesta R5), koji su kontinuirano dobrom vožnjom uglavnom među pet vodećih, na ciljnu rampu stigli kao trećeplasirani.
Hideg je uz suvozača Istvana Kereka u Mitsubishi Lanceru evo IX dominirao završnicom relija ostvarivši najbolja vremena na pet posljednjih brzinskih ispita.
Smanjio je ukupnu razliku za nekih pola minute za vodećim, ali dovoljno tek za peto mjesto ukupno, ali i drugo u poretku Prvenstva Hrvatske.
S obzirom da su Slovaci iako pobjednici 43.Croatia rallya izvan sustava bodovanja za FIA Trophy, pobjeda FIA ERT bodovne konkurencije pripisuje se hrvatskoj posadi Šebalj-Sabol.
Izvrstan posao dobrom i rezultatski kontinuiranom vožnjom ukupnim plasmanom na 11.mjesto ostvarila je posada AK Opatija Motorsport Buzećanin Viliam Prodan i Zagrepčanin Zoran Raštegorac osvojivši u „Peugeotu 208 R2“ treće mjesto bodovanja hrvatskog, ali i slovenskog prvenstva čiji su sudionici.
Ovim su rezultatom potvrdili naslov najboljih domaće klase 3 ovogodišnjeg PH. U konkurenciji slovenskog prvenstva pobjedu je odnio mladi Rok Turk sa suvozačicom Martinom Nartnik (Peugeot 208), dok je drugo mjesto u bodovanju Slovenije (deseto ukupno na reliju) bilo dovoljno posadi Alex Humar-Jaka Cevc za novi naslov državnog prvaka.
Ovogodišnji najznačajniji domaći reli čiji je organizator bio porečki Autoklub „D.T.“, suorganizator zagrebački AK Cro Dakar Team“, a tehnički izvoditelj AK Delta Sport iz Zagreba, bodovan je za FIA Europski Rally Trophy (koef.4), FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone i državna prvenstva Hrvatske i Slovenije, startale su 53 posade iz osam zemalja, a do cilja je stigla 31 posada.
Gotovo da nije bilo brzinca na kojem nije odustala neka od posada, a pravi pomor bio je drugog dana u prijepodnevnim satima na dionicama Boljun i Cerovlje.
Srećom, najveći dio odustajanja uzrokovan je raznim tehničkim kvarovima, ali i čestim puknućem guma, poluosovina ili „blažim“ udaranjem u rubne dijelove staza. Vrijeme je bilo izvrsno, uz staze izmamilo brojne ljubitelje brzina, a Poreč je tri dana bio istinski oktanski centar.
Rezultati – ukupno 1. Majerčak-Vejačkova (Slovačka, Ford Fiesta R5) 1:54.51,1 sat, 2. Šebalj-Sabol (Hrvatska, AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer evo IX) +51,6 sekundi, 3. Kovacs-Istovics (Mađarska, Ford Fiesta R5) +1.44,6 minuta, 4. Fogasy-Berendi (Mađarska, Peugeot 208 R5 T16) +2.55,2, 5. Hideg-Kerek (Hrvatska, AK Delta Sport, Mitsubishi Lancer evo IX) +2.57,2, 6. Turk-Nartnik (Slovenija, Peugeot 208) +3.36,5,7. Puskadi-Barnabas (Mađarska, Škoda Fabia R5) +4.07,4, 8. Köbler-Poschner (Njemačka, Subaru Impreza R4) +4.45,0, 9. Nemet-Szego (Mađarska, Peugeot 208 VTI) +4.48,6, 10. Humar–Cevc (Slovenija, Renault Clio R3T), +4.59,0, 11. Prodan-Raštegorac (Hrvatska, AK Buzet Autosport/AKK Zanatlija) +5.04,9,... 20. Malinarich-Hrvatin (Hrvatska, AK D.T.Poreč, Renault Clio Sport) +20.12,8, 21. Jugovac-Milanović (Hrvatska, IRT Pazin, Peugeot 106 Rally) +20.52,6,....