Buzetski dani 2025. jedanaesta su, posljednja i odlučujuća utrka u i ovogodišnjem Kalendaru FIA European Hill Climb Championship Prvenstva Europe u auto utrkama na brdskim stazama.
Rezultati se boduju za Kategoriju I (turistički automobili), Kategoriju II (formule i prototipovi), Povijesna (historic) vozila, FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone za povijesna i moderna vozila, Prvenstvo Hrvatske svih kategorija, te Prvenstvo Slovenije i Kup AŠ 2005.
Prošlogodišnje Buzetske dane pamtit ćemo po desetoj uzastopnoj pobjedi u jednoj sezoni utrka FIA Grupe 4 kojom je mladi riječki automobilist, tada 21-godišnji Matija Jurišić osvojio naslov prvaka Europe na brdskim stazama ukupnog poretka Kategorije I.
Slična sjećanja imamo i na 2013. godinu kada je do naslova europskog prvaka stigao i najbolji automobilist s područja Gorskog kotara Tomislav Muhvić, a sjećanja na uspjehe europskih trijumfa s kraja prošlog na prijelaz u ovo stoljeće, tri godine za redom vežu nas i za legendu, najtrofejnijeg hrvatskog automobilistu, Konavljanina Niku Pulića, koji uz 44. buzetsku utrku bilježi i 44 godine aktivnog sutomobilizma, a „vrti“ se i oko jednog jubileja nastupa na buzetskoj stazi.
Svu trojicu gledat ćemo i ove godine na stazi.
Matija Jurišić već je i prije Buzeta osigurao naslov pobjednika FIA Grupe 4, drugu godinu za redom, a za onaj laskavi naslov još uvijek postoje matematičke šanse i formule s obzirom da u bruto bodovima (sve utrke) za trenutno vodećim Talijanom Antoninom Migliuolom, koji nastupa pod pseudonimom „O*Play“, zaostaje 19,5 bodova.
Talijan je u nešto povoljnijoj situaciji obzirom na snagu automobila (FIA Grupa 3), iskustvo, ali i konačni obračun.
Ipak, nikad se ne gubi nada.
Uz O*Playa i Jurišića naslov najboljih u grupama već su osigurali Poljak Karol Krupa (Grupa 2) i Španjolac Luis Antonio Pendo Lopez (Grupa 5), dok će još jedan Poljak Grzegorz Rožalski, usprkos matematičkoj prednosti u troboj s trostrukim prvakom Europe Makedoncem Igorom Stefanovskim i Švicarcom Retom Meiselom.
U Kategoriji II najbliži naslovu je Talijan Christian Merli, a u borbu se uključuju Talijan Fausto Bormolimi i Francuz Kevin Petit.
Sezona se dijeli u dva dijela, odbija se najlošiji rezultat,.... lakše je voziti nego izračunati.
HRVATSKO PRVENSTVO
Buzet uvijek privuče gotovo stotinu hrvatskih vozača.
Svi dođu pokloniti se kultu hrvatskog automobilizma, gradu tradicije, stazi snova.
Pretposljednja osma utrka sezone može odlučiti štošta, a novi (stari) državni prvak Kategorije I već je poznat.
To je Zagrepčanin Dejan Dimitrijević, očekuje se novi sraz sa Domagojom Perekovićem koji već nekoliko sezona prioritetno „ganja“ rezultat na europskoj sceni, a tu su i Tomislav Muhvić, Niko Pulić, Matija Jurišić, adut domaćeg terena Viliam Prodan, te još poneki koji mogu do završnog postolja sezone uz dva vrhunska rezultata u Buzetu i Dubrovniku.
U grupama samo je Dimitrijević osigurao drugi naslov državnog prvaka u istoj sezoni, dok su trenutni lideri prvenstva, uoči Buzeta: grupa 2 Niko Pulić, grupa 3 Marko Pleše, grupa 4 Ante Alduk, grupa 5 Stipe Medić i Marin Božičević (isti broj bodova) i grupa 6 Sandi Peteh. U Kategoriji II Mađaru Laszlu Szasu smiješi se novi naslov, a u ekipnoj konkurenciji AK Dubrovnik Racing ima prednost ispred prvih susjeda AK Župa dubrovačka.
U prvenstvu povijesnih automobila sve je otvoreno, a najbolje stoje Dino Barićevac i Armin Mujkanović, svaki u svojoj grupi, dok se ekipni naslov već slavi u redovima AKK Potkoš Fužine.