44. Croatia Rally: Mađari Botka i Masterhazi ukupni pobjednici atraktivne utrke

Subota, 30. rujna 2017. 19:47 Napisao/la  Miroslav Krpan

Mađari osvojili pet brzinaca,  Hideg "piruetom" na posljednjem BI izgubio postolje, ali ostvario pobjedu u PH i osvojio prvenstvo

Botka i Masterhazi
Botka i Masterhazi Foto: Miroslav Krpan


Mađari osvojili pet brzinaca, uz puno tehničkih problema i jedan udarac u stranu Slovak Majerčak tek 11., Hideg „piruetom“ na posljednjem BI izgubio postolje, ali osvojio pobjedu PH i prvenstvo, Šebalj među desetoricom, Szilagyi najbolji s automobilom izvan grupacije R5

Mađarska posada David Botka i Mark Mesterhazi u Škoda Fabia R5,  jednom od 15 prestižnih automobila klasifikacije R5 do sada neviđenih na hrvatskim prostorima, ukupni su pobjednici tradicionalnog i još jednom dobro organiziranog Croatia Rallyja  bodovanog u sustavu FIA Europski Rally Trophy, FIA CEZ, te državnih prvenstava Hrvatske i Slovenije.

Nakon što su uz dva najbolja vremena prvog dana  u drugi ušli vodeći  prepustili su prve jutarnje brzince u okolici Buzeta izravnim konkurentima.

Tako su  njihovi sunarodnjaci Andras Hadik i Krisztian Kartasz (Ford Fiesta R5) „dobili“ prvi prolaz najduljim brzincem ovogodišnjeg relija – Cerovlje (24,17 km), a potom i Boljun na kraju prijepodnevnog dijela.

Prošlogodišnji pobjednik Slovak Vlastimil Majerčak sa suvozačicom Michaelom Vejačkovom (Ford Fiesta R5) najbrže je odvezao prvi prolaz Boljunom, da bi Botka lidersku poziciju učvrstio već prijepodne uzvrativši boljim vremenom Hadiku na drugom prolazu Cerovljem.

Poslijepodnevni dio na BI Butoniga najboljim vremenom otvara, pokazat će se kasnije, novi hrvatski prvak, Mađar Krisztian Hideg  kojemu je to sa suvozačem Istvanom Kerekom u njihovoj Ford Fiesti R5 bio i jedini BI koji su osvojili na ovogodišnjem nastupu.

Međutim, za postolje im je koban bio posljednji Sovinjak.

Do kraja Botka osvaja Sovinjak dva puta, a jedan BI Butoniga, u drugom prolazu, prepušta Hadiku.

Botka je tako s pet najboljih vremena na brzincima ukupne duljine 155 km do cilja stigao pobjedonosno u vremenu 1:34:24,8 sati uz stečenu prednost od 22,8 sekundi ispred  Hadika.

Od sredine relija treću je poziciju u rukama držao „naš“ Mađar Hideg (vozi za zagrebački AK Delta Sport), no ispustio ju je na posljednjim metrima Sovinjaka i pao na peto mjesto „generalke“.

 Prestigli su ga za treće mjesto na postolju najbolji slovenski automobilist, mladi Idrijac Rok Turk uz iskusnu povratnicu na staze suvozačicu Blanku Kacin (Peugeot 208 T16 R5).

 Njihov je zaostatak na kraju bio 1:17,1 minuta za pobjednicima,  a ispred Hidega je još jedna mađarska podsada Kovacs – Istovics.
 
 Prvih deset pozicija sve su posade u automobilima R5, a među njima i naš Juraj Šebalj sa suvozačem mladim Karlom Golubom (AKK Sveta Nedelja) koji su svojim Hyundai i20 R5 stigli do devete pozicije.
 
 Najbolje vrijeme tijekom rallya bilo im je četvrto sa drugog Boljuna. Slovak Majerčak završio je tek 11., a na izvrsnoj 12.poziciji, ujedno prvi automobil izvan „R5“ specifikacije bio je još jedan mađarski tandem, ali u hrvatskom dresu Autokluba Delta Sport Janos Szilagyi i Alexandra Varadi (Mitsubishi Lancer Evo IX).

 Nakon subotnjeg odustajanja posade Prodan - Draženović, sreće sa svojim automobilima nisu imali niti njihovi klupski kolege iz AK Opatija Motorsport Tomas Hrvatin i Marko Stiperski, potom istarske posade David i Karlo Pelicar, te Toni Malinarich i Nenad Hrvatin iz porečkog AK D.T., te Sandi Jugovac i Dorjano Milanović (AK Istra racing team Pazin).
 
 Nisu bili jedini koji su odustali jer do cilja nije stiglo čak  19  posada od 64 iz 12 zemalja koliko ih je startalo.
 
 Sva odustajanja pripisuju se uglavnom tehničkim kvarovima ili lakšim proklizavanjima u obližnje rubne dijelove brzinskih ispita.

 Posljednje odustajanje posade Tomljanović - Košec (AK Delta Sport) ugrozit će tako njihov plasman u PH.
 
 Pehist je bio i Nikola Dobrila sa suvozačem Tomislavom Pospišem (AK Delta Sport) koji su jutro počeli velikim zaostatkom kojeg više nisu stizali nadoknaditi za dobar plasman u svojoj klasi.

 Rally je i ove godine vrhunski organiziran, a Autoklub D.T. iz Poreča i zagrebački AK CRO Dakar Team mogu biti zadovoljni učinjenim u godini koja prethodni zahtjevnom ispitu kandidature za prvi i povijesni hrvatski WRC rally.
 
Rezultati,
ukupno:  1. Botka – Mesterhazi (Mađarska, Škoda Fabia R5) 1:34:24,8 sati, 2.  Hadik - Kertesz (Mađarska, Ford Fiesta R5) +22,3 sekunde, 3.  Turk - Kacin (Slovenija, Peugeot 208 T16 R5) +1:17,1 minut, 4.  Kovacs - Istovics (Mađarska, Ford Fiesta R5) +1:44,5,  5. Hideg - Kerek (Hrvatska, AK Delta Sport, Škoda Fabia R5) +1:49,9, 6. Tlustak - Vybiral (Češka, Škoda Fabia R5) +2:28,0,  7. Štajf - Skacelova (Češka, Hyundai i20 R5) +2:54,8, 8. Fogasy - Berendi (Mađarska, Peugeot 208 T16 R5) +3:05,3, 9. Šebalj - Golub (Hrvatska, AKK Sveta Nedelja, Hyundai i20 R5)  +3:06,5, 10. De Cecco - Campeis (Italija, Hyundai i20 R5) +4:46,5,...12. Szilagyi - Varadi (Hrvatska, AK Delta Sport, Mitsubishi Lancer Evo IX),...23. Siladić - Durak (AK Delta Sport, Opel Adam  R2), 24. Kodelja - Ritoša (AK Buzet Autosport, Citroen C2 R2),...
Prvenstvo Hrvatske, ukupno: 1. Hideg - Kerek, 2. Šebalj - Golub, 3. Szilagyi - Varadi,  4. Siladić - Durak, 5. Kodelja - Ritoša,...