Trodnevni spektakl svojevrsnog Praznika automobilizma, pod jedinstvenim i širom Europe znanim imenom „38. INA Buzetski dani 2019.“, počeo je cjelodnevnim, bogatim i raznovrsnim prezentacijskim, obrazovnim i edukacijsko-pokaznim sadržajem u samom središtu Buzeta, Grada tartufa, ali već gotovo četiri desetljeća i Grada oktana.
Sve se to zbivalo na središnjem Trgu Fontana i prilaznim cestama istoimenog hotela, pored kojeg su prema posebnoj minutaži prodefilirali svi trkaći automobili što će svoju snagu i brzinu prikazati i dokazati pod vještim upravljanjem čak 270 automobilista iz 13 europskih zemalja na subotnjim treninzima i nedjeljnim bodovnim utrkama.
Prvi od tri dana rezerviran je za tehnički prijam vozila i verifikaciju vozača, a u hotelskim konferencijskim salama održavani su i uobičajeni sastanci s vozačima, gdje su uz sudjelovanje čelnog rukovodstva utrke predvođenog iskusnim direktorom Brankom Bašićem, kao i međunarodnog žirija, te FIA i promatrača nacionalnih saveza, upoznati s pojedinostima odvijanja sportskog programa, satnicom, ponašanja u svim predvidivim situacijama.
Istovremeno, od podnevnih sati najmlađi su imali prigodu proći Školu sigurne vožnje bicikala za učenike petih razreda s polaganjem ispita, edukativnu aktivnost „Sigurno u prometu“ za novopečene prvoškolce, a i ponekog predškolca.
U pratnji brojnih građana najzainteresantniji za izložena vatrogasna vozila i opremu, trkaće automobile sa sigurnosnom opremom, kao i vozilima i predmetima koja služe u edukativne svrhe policijskih službenika, bili su najmlađi.
Ushićenja nije nedostajalo u samom finišu, kada su objedinjenu vježbu spašavanja povrijeđenog iz inscenirane prometne nezgode, kao i gašenje vozila prikazale „ful“ opremljene ekipe zdravstva, vatrogasaca i policije.
Značajan doprinos cjelodnevnom programu dali su HAK Pula-Rovinj, ekipe gradskih interventnih službi, kao i Društva Crvenog križa. Klinci i klinceze mogli su sjesti i u trkaća vozila, među kojima najnoviji „Toyota Yaris“ najavljenog Kup natjecanja za sezone 2020.-2022.g. U Hotelu Fontana vladala je gužba, pored samog ulaza, pred jedinstvenom prigodom izloženog odijela, sjedala i cipela legendarnog, trofejnog svjetskog prvaka Formule 1 Michaela Schumachera, koje je po posebnim stručnim aspektima izradio vrhunski hrvatski stručnjak dr.Stanislav Peharec iz Pule.
Buzetska je utrka i ove godine završna utrka FIA Europskog prvenstva na brdskim stazama, stigla je prestižna europska automobilistička krema. Osma je ovo utrka hrvatskog, pretposljednja u sezoni kao i slovenskog brdskog prvenstva, CEZ povijesnih vozila i Alpe Adria HCC.
U IGRI ZA REKORD – NEKI NOVI DEČKI
Sezonu borbe za europski tron podjelom naslova, bez izgleda da se u Buzetu išta promijeni, zaključili su prije dva tjedna, svojevrsnim pravilničkim FIA presedanom, djeljitelji naslova europskog prvaka Talijani Simone Faggioli i Christian Merli.
Merli je i apsolutni rekorder Buzeta od 2017.godine u vremenu 2:04,689 minuta prosjekom 144,388 km/sat (Osella FA 30).
Mogu li Austrijanac Christoph Lampert, svojevremeni buzetski pobjednik Čeh Miloš Beneš, ili pak Talijan Diego De Gasperi, a možda i netko drugi od 24 formule i prototipa u ovoj konkurenciji, dostići ili i prestići rekordno vrijeme, ali pobjednik se svakako krije u asovima koji u Buzet ne dolaze uzalud.
Svaki bod je znak prestiža, a tek pobjeda. Jer Buzet je ime koje Europom putuje već 17 godina. Podsjetimo, utrku su začeli entuzijasti Autokluba „Buzet“ davne 1982. kada je na kraćoj dionici Most-Sv.Sveti, dugoj 4.209 metara 5.rujna održana prva utrka imenom Buzetski dani.
I sve do danas, entuzijazam i ljubav nije splasnula. A uz stazu deseci tusuća ljubitelja brzina pohode Buzet jer sredina rujna, početak dana tartufa, znak je za „oktanske specijalitete“.
U europskom pogledu zanimljiv će biti i ogled svih sudionika Kategorije I turističkih automobila, u kojoj tek s bodom i pol prednosti u Buzet stiže na čelnoj poziciji Čeh Lukas Vojaček (Subaru Impreza WRX STI, grupa A) ispred Talijana Antonina Migliuola (Mitsubishi Lancer Evo IX, grupa N).
Od prošle godine u ovoj je kategoriji rekorder staze Austrijanac Karl Schagerl (VW Golf Rallye TFSI-R) u vremenu 2:28,114 minute.
PEREKOVIĆ I DIMITRIJEVIĆ NA KORAK DO PRVAKA
Buzet je meka uvijek najvećeg broja hrvatskih automobilista.
Ove ih je godine na papiru 98 iz 30 klubova.
Zanimljiva je pojava nekih imena koji su posljednje sezone uglavnom pratili sa strane, ali u Buzet poneki stižu sa specijalnim zadatkom „punjenja“ klasa ili pokušaja – biti bolji od konkurenta, a sve u cilju ne pojedinačnog, već više ekipnog prestiža.
Sam vrh ljestvice Kategorije I Prvenstva Hrvatske je krajnje zanimljiv.
Uoči Buzeta vodi Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica, Seat Leon R32T) ispred Domagoja Perekovića (AKK Zanatlija, Mitsubishi Lancer Evo IX) i Marija Jurišića (AK Župa Dubrovačka, Audi A4 STW 2.0).
Pereković je uz dva odustajanja, ostalih pet nastupa završavao pobjednički.
Naslov mu mogu donijeti samo dvije pobjede, u Buzetu i u Dubrovniku, početkom listopada.
Ljuti boj vodi se u ekipnoj konkurenciji.
Dominantni prvaci posljednjeg desetljeća Autoklub Dubrovnik racing posljednje dvije utrke popustio je u tempu, prestigli ga „dečki“ iz susjednog AK Župa Dubrovačka i uoči Buzeta imaju 9,5 bodova prednosti.
U Buzetu se uvijek slavilo.
Slavit će se i ove nedjelje večer. A tko, to tek treba vidjeti.
Do tada, tijekom subotnjeg programa odvijaju se dva treninga, prvi od 9,30 sati, drugi s početkom u 13,30 sati.
Gledatelji će uz 50 kuna moći uživati u istinskom spektaklu.
Odvijanje treninga i utrke traži i preregulaciju prometa na svim važnijim dionicama, stoga svatko namjernik put Buzeta mora to imati na umu.
Do dolaska na stazu automobile i vozače može se razgledati i u tri parka vozača – kod Vodovoda, na prostoru Mašimove škuje i pored Cimosa.