Oktanski vikend, na dva i tri kotača, koji smo proživjeli ovaj vikend na Automotodromu Grobnik, ostat će ipak zapisan u „zlatnim librima“ naše jedine, svijetom znane i priznate auto-moto staze, koja će kroz nepunih mjesec dana navršiti 43. ljeta.
Za nama je jubilarna 20. utrka, od prve održane 1980. godine, motociklističke „Formule 1“, motora s prikolicom i to ni manje nego svjetskih asova FIM Sidecar World Championship.
Uz sve to, trodnevni program organizatori Motociklistički klub Kvarner i Automotodrom Grobnik d.o.o. upotpunili su novim, čak 78. izdanjem sustava Alpe Adria, začetog 1992. godine na Automotodromu Grobnik, a koji je iz Kupa s vremenom pretastao u Prvenstvo, Alpe Adria International Motorcycle Championship.
U brojnim utrkama različitih klasa i konkurencija, među kojima i FIM Europe kupova, nastupilo je 113 vozača iz 18 zemalja.
Rekordi, oni službeni na utrkama nisu padali, ali ostaje upisano vrijeme subotnjeg kvalifikacijskog treninga Čeha Michala Fille (Ducati V4R), u klasi Superbike, u vremenu 1:25,455 minuta i prosjekom vožnje 175,618 km/sat, kao najbrže ikad jednog motocikla na stazi Automotodroma Grobnik.
Od ove sezone, što je objedinje novi promotor „RKB-F1 Motorsport“, koji svoje novitete nije mogao zbog otkaza prvenstva provesti prošle godine, prikoličari u vikend programu voze dvije utrke istih duljina, pa je i usporedba bolja i kvalitetnija u odnosu nekad kratkog „sprinta“ i dugog „golda“.
Nedjeljnu su nemilosrdno počela tri tima izdvojivši se od nešto sporije konkurencije.
Švicarci Markus Schlosser i Marcel Fries, vodeći u prvenstvu i pobjednici dan ranije, vodili su tek koji metar prednosti ispred postolja željnog, a i pobjede, Britanca Tima Reevesa i kopilota mu Francuza Kevina Rousseau, koji su se usput nadmetali s muško-ženskim tandemom Britanca Todda Ellisa i Francuskinje Emmanuelle Clement.
Sredinom utrke vodstvo preuzima Reeves, tri kruga kasnije vraća ga Schlosser, da bi u posljednji, često odlučujući zagrebački zavoj, ušli gotovo poravnati, Reeves u nimalo izglednoj situaciji na vanjskoj strani staze ipak pronalazi snage, ali i iskustva, vraća se u igru i ciljem prolazi pobjednički s tek 83 tisućinke prednosti.
Bila je to njegova 16. pobjeda ukupno na grobničkoj stazi čime učvršćuje poziciju „kralja Grobnika“ među prikoličarima.
Na svečanom proglašenju čekalo se Schlossera i njegova kopilota, nakon desetak minuta su se pojavili izrazito ljuti, a kada se pobjednički tim popeo na postolje, rukovao s trećeplasiranim, potom pružio ruke izravnim suparnicima, Schlooser je to odbio, gotovo se unijevši Reevesu u lice.
Strasti su se primirile samo za intoniranja himni, a razlaz je bio krajnje „neprijateljski“, srećom bez kontaktnih radnji.
I to je sport, a sva zbivanja na stazi ocijenjena su i službeno - „sportskom borbom“.
Fotogalerija Miroslav Krpan