Sve do kasne večeri i drugog brzinskog ispita sudionici, ali i ljubitelji tradicionalnog međunarodnog „28.Rallya Opatija 2019.“, imali su sreće s vremenom. Suprotno najavama kiše tijekom dana, uz tek poneku pauzu, dan je protekao gotovo osunčan, tek sakriven oblacima.
Tako je i svečanost otvaranja u srcu Opatije, u organizaciji Autokluba Opatija, kao i ceremonijalni start 75 posada iz devet europskih zemalja, protekao pred mnoštvom gledatelja, uz želju da ih se sve za 24 sata, na istom mjestu, u nešto drugačijem rasporedu, dočeka i na cilju.
Neposredno po odlasku iz Opatije u smjeru Permana i prvog brzinskog ispita „Breza“, uslijedila je dnevna vožnja znanom dionicom kroz Ružiće, prema „petrolejki“.
Tih nešto više od šest kilometara, u prvom je „laufu“ najbrže prošao slovenski internacionalac i prvak, do sada dvostruki pobjednik opatijskih relija, pripadnik mlađe garde automobilista, Rok Turk uz suvozačicu Blanku Kacin za upravljačem prestižnog „Hyundai i20 R5“.
Samo šest desetinki zaostao je još jedan od istinskih favorita za ovogodišnjeg pobjednika, mađarski prvak Andras Hadik uz suvozača Krisztiana Kertesza u Ford Fiesti R5. Sekundu sporiji, trećim vremenom, prvu je vožnju zaključio „lovac“ na postolja, još jedan mađarski tandem, Antal Kovacs-Gergely Istovics (Ford Fiesta R5).
Dvostruki hrvatski prvak i dva puta pobjednik „Opatije“ Mađar Krisztian Hideg i suvozač Istvan Kerek u „Škoda Fabia R5“ šestim su vremenom bili najbolja posada s hrvatskim licencama (AK Delta Sport Zagreb).
Domaći aduti Viliam Prodan i Zoran Raštegorac (AK Opatija Motorsport) u „Renaultu Clio R3“ dobro su odvezli dionicu i 11. mjestom ukupno bili najbolji u automobilima jednoosovinskog pogona.
Zagrepčanin Juraj Šebalj bio je 14., a Dubrovčanin Niko Pulić 16. Prvi su brzinac završile sve posade koje su krenule na dvodnevnu „borbu“ s vremenom i „štopericama“ dugu više od 440 km i 11 posebnih ispita (BI) na što otpada četvrtina ukupnog puta.
Drugi prolazak istom dionicom bio je noćni i više kišni, što se i nije osjetilo na rezultatima. Naprotiv, pet sekundi bolje vrijeme najbržega bilo je u „težim“ uvjetima, ali ovog puta s prednošću Mađara Hadika (3:14,8 minuta) ispred Turka punih 1,5 sekundu. Treći Hideg, četvrti Kovacs, a naš Prodan osmi.
Po nekoliko mjesta popravili su se i Pulić i Šebalj.
I tako prvu večer na čelu ljestvice završiše Mađari ispred Slovenaca s 0,9 sekunde prednosti, slijedile su tri mađarske posade, Slovaci,...a na desetom mjestu ponosno naši aduti i pobjednici prije dvije godine Viliam Prodan i Zoran Raštegorac.
Rezultati 1. dan,
ukupno: 1. Hadik-Kertesz (Mađarska, Ford Fiesta R5) 6:35,3 minuta, 2. Turk-Kacin (Slovenija, Hyundai i20 R5) +0,9 sekundi, 3. Kovacs-Istovics (Mađarska, Ford Fiesta R5) +7,5, 4. Lovasz-Kürti (Mađarska, Hyundai i20 R5) +9,9, 5. Hideg-Kerek (Hrvatska, Škoda Fabia R5) +11,4, 6. Majerčak-Kušnier (Slovačka, Ford Fiesta R5) +13,7, 7. Fogasy-Berendi (Mađarska, Ford Fiesta R5) +18,3, 8. Gässner-Thannsauer (Njemačka, Mitsubishi Lancer Evo X R4) +20,0, 9. Peljhan-Čar (Slovenija, VW Polo RN4) +20,5, 10. Prodan-Raštegorac (Hrvatska, Renault Clio R3) +24,8,11. Szilagyi-Varadi (Hrvatska, Mitsubishi Lancer Evo IX), 12. Pulić-Devunić (Hrvatska, Opel Adam R3),... Šebalj-Pogačić (Hrvatska, Toyota GT 86 CS R3).
Prvog je dana odustala samo jedna posada, a zanimljiv je liderski položaj čak četiri hrvatske posade u klasama i to:
klasa 2 – Prodan-Raštegorac (AK Opatija Motorsport),
klasa 3 – Pulić-Devunić (AK Dubrovnik racing),
klasa 4 – Katić-Rubinić (AK Opatija Motorsport),
klasa 5 – N. Hrvatin-Labinjan (Istra racing team Pazin).
Nedjeljni program kreće iz opatijske luke, gdje su vozila noćila, a prvi jutarnji brzinac „Račja Vas 1“ kreće u 8,53 sati.
Slijede potom brzinci Brest i Učka (polazak s istarske strane) i tako još dva puta, sve do cilja i pobjedničke posade, koju se u 18,10 sati očekuje kod opatijske tržinice, na glavnoj prometnici bisera turizma Sjevernog Jadrana.