Izuzetan oktanski vikend obilježili su sudionici dviju međunarodnih automobilističkih manifestacije. U jutarnjim satima iz Rijeke je put legendarne Preluke startala kolona 26. Riječkog oldtimer rallya, prolazeći kroz Opatiju, put svog cilja na Grobničkom polju, da bi u večernjim satima mjesto, uz samo more opatijskog Mula, prepustili sportskim adutima, vrhunski pripremljenim rally automobilima pristiglim u hrvatsku turističku meku, bajnu nam Opatiju, iz 11 europskih zemalja.
Na ceremonijalnom startu u opatijskoj luci našlo se 66 posada koje će ovog vikenda odraditi osam zahtjevnih brzinskih ispita na sjeveru istarskog poluotoka, u zaleđu Učke, na dionicama Ćićarije, nizom ranijih godina znanim destinacijama brojnih relija koji su se ovuda vozili.
Rally Opatija bilježi svoje 29. izdanje u organizaciji domicilnog Autokluba Opatija, pod pokroviteljstvom Grada Opatije, čija je zamjenica gradonačelnika Kristina Đukić zaželjela uspješan nastup, ali i boravak na opatijskom području uz zahvalnost nekolicini antuzijasta opatijskog kluba, kao i njihovih suradnika, što njeguju tradiciju i ulažu veliki napor u održanju kontuinuiteta, ali i tradicije automobilističkog sporta Opatije.
U ime porodice brojnih opatijskih sportova automobilistima je, na dosada ostvarenim rezultatima, ali i organizacijskim pothvatima, zahvalio i prvi čovjek Zajednice sportova Grada Opatije Dragutin Galina. Sve sudionike u ime Hrvatskog auto i karting saveza pozdravio je Roland Voskion, član Upravnog odbora i vlasnik Restauranta Molo pored kojeg su startale sve posade.
Ovogodišnji opatijski rally upisan je u FIA međunarodni kalendar, a boduje se za Međunarodno zonsko prvenstvo Hrvatske, prestižni Mitropa Cup za moderna i povijesna vozila, te kao drugo natjecanje Prvenstva Republike Hrvatske.
Uz AK Opatija suorganizatori su AK Delta Sport Zagreb, AK Ina Millennium Rijeka i AK Rijeka.
Melem za oči bili su vrhunski sportski automobili najnovije generacije koji će proći itinerer od gotovo 370 km, da bi kroz osam posebnih dionica odradili 102 km brzinaca i to na dvije zahtjevne dionice, znanih uskih, zavojitih i gotovo uvijek kliskih istarskih cesta..
Natjecateljski program složen je u jednodnevnoj nedjeljnoj priči, na dvije lokacije brzinskih ispita, u zaleđu Učke.
Kreće se u u jutarnjim satima iz Servisnog parka na Preluci, da bi od 8,43 sati, prvo brzincem Račja Vas-Ročko Polje dugim 11,23 km, a potom Dane-Mune, duljine 14,26 km odradili prvi „krug“. Voze se tako tri puta, drugi je start od 11,21 sati, a treći u 13,59 sati.
Između toga posade se vraćaju na Preluku, da bi u četvrti „krug“ istim dionicama, ali u kontra smjeru, prvo od 16,52 sati iz Muna, a potom u 17,18 sati iz Račje Vasi stigli do odlučujućih vremena za pobjednička postolja.
Teško je izdvojiti favorita, obzirom da posade iz Austrije, Mađarske, Latvije i Njemačke, sa prvih deset startnih brojeva iza sebe imaju zapažene rezultate, a svi su u najjačoj klasi 1 sa reprezentativnim voznim parkom.
Austrijanac Wagner (Škoda Fabia Rally2 Evo), mladi Poljak Laskowski sa latnijskom licencom (Ford Fiesta Rally3), Mađar Kovacs (Hyundai i20 N Rally2) ili iskusni Nijemac Gässner senior (Mitsubishi Evo X R4) samo su predvodnici kvalitete. Među hrvatskim asovima vrijedi izdvojiti najtrofejnijeg domaćeg relijaša Juraja Šebalja (Toyota Yaris GR), legendarnog Nenada Lončarića (Subaru Impreza Sti), Austrijanca Stefana Kramera s licencom AK Rijeka (Mitsubishi Evo VI) ili aktualnog državnog prvaka Viliama Prodana (Renault Clio Rally4),...
No, veliki će se boj za svaku poziciju i bodove domaćeg prvenstva voditi među 30 posada iz 13 hrvatskih klubova.