Formula driver na Učki, Marco Tessari pobijedio rekordnim vremenom

Nedjelja, 17. srpnja 2022. 20:35 Napisao/la  Miroslav Krpan

Tessari u dva navrata obarao vlastiti rekord iz 2019. godine, pobijedio u ukupnom poretku i dobio prvi ovogodišnji FD Top 5

Marco Tessari
Marco Tessari

Talijanski automobilist Marco Tessari još je jednom pokazao mnogim konkurentima kako s najmanjim, ali „paprenim“ automobilom može stići do višestrukog uspjeha, „generalke“, pobjede u klasi, novog rekorda staze, ali i prvog ovogodišnjeg „binga Formule driver“ – Top 5 najboljih.

Na padinama Učke, s kvarnerske strane Autoklub Opatija Motorsport priredio je još jednu oktansku manifestaciju za pamćenje.

Održana je „8. Formula driver Inter Cars Učka 2022.“, drugo ovogodišnje natjecanje sezone u disciplini Formula driver, svojevrsnoj kombinaciji brdskih auto utrka i autoslaloma, bodovana za međunarodni HAKS Kup Formula driver, prvenstva Auto i karting lige Zapad, Auto karting saveza Istre, te Nagradu organizatora. Startalo je ukupno 138 vozačica i vozača iz Hrvatske, Slovenije, Italije i Austrije.

Marco Tessari, svojedobno pobjednik sezone FD HAKS Kupa 2019. godine, vozeći „Fiat 500 Proto“, u svim je vožnjama imao najbolja vremena.

Bio je jednim od favorita za pobjedničko postolje, ali ipak više se šansi davalo prošlogodišnjem prvaku Talijanu Francu Giacomazziju (Lancia Delta Evo Proto) i pobjedniku prve ovosezonske utrke u Buzetu Zagrepčaninu Hrvoju Beliniću (AK Pula-Rovinj) u Renault Cliu.

No, u prvoj su vožnji obojica imali i tehničkih problema, ali i bliskih susreta s rubnjacima i zaštitnim barijerama na stazi. Talijan nije mogao nastaviti, Belinić je prošao ciljem, imao slabo vrijeme, popravio auto i u drugoj vožnji jednim od najboljih vremena ipak stigao samo do pobjede u svojoj klasi 8. Sve su to iskoristili Tessari i konkurenti.

Talijan u prvoj vožnji ostvaruje prednost od 1,047 sekunde ispred Austrijanca Dragana Gajića (Opel Corsa Hvr), svojevremeno također jednog od pobjednika FD sezone u nas.

Treći je bio izvrsni istarski as Marino Poropat (AK Buzet Autosport), koji je u Renault Cliu Sport zaostao 2,394 sekunde (fotografija u sredini).

Za očekivati je bilo drugu vožnju i potvrdu ovih plasmana.

REKORD TESSARIJA 2:14,058 MINUTA

Tessari vozi najbrže, što više rekordnom vožnjom 2:14,506 minuta za dvije sekunde popravlja vlastiti rekord staze Učka duge 3.800 metara iz 2019.godine.

Gajić još jednom sekundu boljom od svoje prve vožnje potvrđuje drugu poziciju ukupnog poretka, da bi na treću, usprkos neznatno slabijoj vožnji drugim prolaskom, do trećeg mjesta HAKS Kupa „generalke“ stigao Marino Poropat.

Od ove se sezone, po zaključenju utrke još jednom, za posebne bodove, na stazu vraćaju petorica najbržih.

Četvrti je tako Talijan Marco Mazzoni (Ford Sierra Cosworth), ove sezone vozač AK Buzet Autosporta, dok na peto izbija izvrsni Vrsaranin, najbolji junior formule driver Karlo Pelicar (AKORK Skok racing 1993).

Za ulazak u Top 5 na Učki Pelicaru su presudile 102 tisućinke sekundi bolje vrijeme od Marka Plešea (AK Ozalj) u VW Golfu „jedinica“. Na startu se ipak našao Pleše, obzirom da je Pelicar, pred start, najavio potrebu tehničkog suporta za banalnu sitnicu, što nije u ovom slučaju dozvoljeno.

U Buzetu prije dva mjeseca „Top 5“ nije održan, ovaj na Učki bio je prvi i u povijest prvim pobjednikom ulazi Marco Tessari s još boljm, u sat vremena novim rekordom 2:14,058 minuta uz prosjek 102,045 km/sat, za što dobiva dodatnih pet bodova u sezoni. Drugi sa četiri boda Poropat, treći s tri Gajić, četvrti s dva Mazzoni i jedan je bod preostao Plešeu.

Formula driver na Učki ove je godine bila izazovna pod visokim temperaturama, bez daška vjetra, što je utjecalo i na dio vozila koja nisu dočekala ciljnu liniju. Bilo je i izlijetanja, prevrtanja, sve srećom bez posljedice po vozače, a sigurnost je ove godine, zahvaljujući investiciji Grada Opatije i Županijske uprave za ceste PGŽ, s novih 850 metara zaštitnih odbojnika, daleko bolja i veća.

U konkurenciji vozačica očekivano je pobjedom slavila aktualna prvakinja Slovenka Sanja Paradiž (Suzuki Cultus) ujedno izvrsno plasirana na 14.mjestu ukupnog poretka. Druga je bila Romina Bressan (AK Buzet Autosport), a treća Erika Marija Kušić (AK Klek Ogulin). Karlo Pelicar najuspješniji je junior ispred Mateja Radovanovića (AK Delta Zagreb) i Alana Uravića (AK IRT Pazin).

Ekipnu pobjedu slavili su vozači AK Buzet Autosport ispred AKK Fly with Kolman Zagreb i AMD Skiro Slovenija.

Pobjednici po klasama: Damir Petrović (AK Rugvica), Marin Petrić (AK Rijeka), Sanja Paradiž (Slovenija), Karlo Pelicar (AKORK Skok racing 1993), Dragan Gajić (Austrija), Marino Poropat (AK Buzet Autosport), Marco Tessari (Italija), Hrvoje Belinić (AK Pula-Rovinj).

U konkurenciji 61 sudionika promo Nagrade organizatora najuspješniji je bio Talijan Cesare Bezzi (Citroen Saxop Vts) ispred istarskog asa Marina Milokanovića (Ford Fiesta Sti).
Slijedeće natjecanje HAKS Kupa Formule driver je 20. i 21.kolovoza u Ogulinu, usponom na Klek.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.