Ovogodišnja sezona Formule driver nastavljena je četvrtim ogledom 128 vozačica i vozača, u četiri različite konkurencije, u prostoru pitoresktnog Limskog kanala. „12. Nagradu Kanfanara 2019.“ i ovog su puta uspješno odradili sportski djelatnici Autokluba „Poreč Motorsport“ i AKORK „Skok racing 1993“, pod pokroviteljstvom Općine Kanfanar, a uzbuđenja među brojnom publikom nije nedostajalo.
U konkurenciji međunarodnog HAKS Kupa sudjelovalo je 68 vozačica i vozača, a jutarnji su treninzi najavili izvrsne bodovne vožnje upravo onih koji su favoritima slovili i prije samog starta.
Bilo je samo pitanje tko će biti brži, ne koju sekundu, nego tisućinku. Protekle dvije godine dvostruki pobjednik „Lima“ Donald Milokanović (AKORK Skok racing 1993) u prvoj je vožnji potvrdio najbolje vrijeme s treninga, ali brže i ispod dvije minute na stazi dugoj 3.500 metara.
Svojim dorađenim „fićekom“ bio je tek 106 tisućinki sekunde brži od trenutno vodećeg u Kupu Talijana Marca Tessarija (Fiat 500 Proto Suzuki), a unutar iste sekunde bili su i Zagrepčanin Hrvoje Belinić (AK Pula-Rovinj) u „Renaultu Clio Cup“ i Marino Poropat (AK Istra racing team Pazin) u „Renaultu Cio Sport“.
Pokazalo se, u drugoj vožnji, pri samom kraju, da će se karte drugačije „izmiješati“.
Prvo je Milokanović ostvario slabije vrijeme od očekivanog, potom Tessari izbio, tek minutu dvije, na čelnu poziciju, potom Poropat dvije sekunde slabijom vožnjom izgubio šansu za pobjedu, da bi gotovo sve šokirao svojom drugom vožnjom, rekordnom dana, 1:59,010 minuta uz prosjek 105,873 km/sat, Hrvoje Belinić, pobijedivši u ukupnom poretku, uz prednost 526 tisućinki sekunde ispred Tessarija.
Milokanović je uspio zadržati treću poziciju pobjedničkog postolja, iako je sredinom dana bilo gotovo sigurno da će slaviti treću uzastopnu pobjedu na stazi u Limskom kanalu.
Poslije četiri natjecanja, prije zaključnog na Automotodromu Grobnik sredinom studenog, lider Kupa ostao je Tessari, ali se sada s pet bodova zaostatka u domaćeg favorita prometnuo Hrvoje Belinić, dok se Poropat trenutno drži treće pozicije s osam bodova zaostatka.
Matematički gledano, teorijske šanse za naslov pobjednika sezone imaju i Austrijanac Dragan Gajić i Donald Milokanović. Grobnik je specifičan, brz i širok, a puno će ovisiti i o vremenskim uvjetima.
Završnica za poželjeti, a junaci će odlučiti najboljeg na stazi.
Vrijedni spomena su i uspjesi članova Autokluba „RI autosport“.
Prvo mlade i nadolazeće snage Riječanina Marina Božičevića koji je u „Peugeotu 106“ nadmašio pobjedom niz iskusnijih rivala u jednoj od najbrojnijih klasa „sport-sprint do 1400 ccm“ i s dvije ujednačene vožnje stigao do 13.mjesta „generalke“, ujedno pobijedivši i u konkurenciji 12 „juniora“.
U samo sedam dana mladom Božičeviću ovo je druga juniorska pobjeda, nakon zagrebačkog kronometra, a preuzeo je i vodeću poziciju.
U konkurenciji vozačica pobjedom je slavila Aleksandra Jurdana, još jedna članica „RI autosport“, dok je Talijanka Romina Bressan (AK Buzet Autosport), nakon nesreće i kroviranja na brdu u Buzetu, nastupila u „rezervnom“ „Citroen Saxu“, ali s lošim vremenima i očito podsjećanja na nesreću, vožnju u Limu „odradila“ tek radi kontinuiteta zadržavši i dalje gotovo sigurno prvo mjesto među vozačicama ovogodišnjeg HAKS Kupa.
Ekipnu su pobjedu ostvarili vozači pazinskog „Istra racing teama“, stekavši sada bitnu bodovnu razliku ispred, do jučer, izjednačenih AK Buzet Autosport, čijim se vozačima u Limu slagao peh do peha.
Drugim mjestom treću su poziciju učvrstili vozači AK Pula-Rovinj, a bodovno su treće na ovom natjecanju dijelili Talijani (Funny Team) i AK RI autosport.
U konkurenciji za „Nagradu organizatora“, među 61 sudionikom, trijumfirali su Talijani – prvi Marco Mazzoni (Ford Siera Cosworth), drugi Nicola Muzio (Renault 5 GT) i treći Fabrizio Fratolin (Renault Clio Cup).
Rezultati – HAKS Kup,
ukupno: 1. H. Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault Clio Cup) 3:58,314 minuta, 2. Tessari (Italija, Fiat 500 Proto Suzuki) +0,526 sekundi, 3. Milokanović (AKORK Skok racing 1993) +1,126, 4. Gajić (Austrija, Opel Corsa HVR) +3,061, 5. Poropat (AK IRT Pazin, Renault Clio Sport) +3,427, 6. Giacomazzi (Italija, Lancia Delta Evo Proto) +3,429, 7. D. Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault 5 GT Turbo) +15,744, 8. Pleše (AK Klek Ogulin, VW Golf) +16,303, 9. S. Jaketič (AK Klek, Opel Astra) +17,302, 10. Badurina (KK Rijeka, Smart 4x4) +19,244.
Pobjednici po klasama: serija -1400 Kristijan Laslavić (AK Ina Delta Zagreb, Suzuki Swift), serija +1400 Matija Žiljak (AK Zagorje, Renault Clio), Sport/sprint -1400 Nejc Romih (Slovenija, Autobianchi A112), Sport/sprint -1600 Marin Božičević (AK RI autosport, Peugeot 106), Sport/sprint -2000 Dragan Gajić (Austrija, Opel Corsa HVR), Sport/sprint +2000 Franco Giacomazzi (Italija, Lancia Delta Evo Proto), Super sport Marco Tessari (Italija, Fiat 500 Proto Suzuki), Zastava Sport Igor Janko (AK IRT Pazin, Zastava Yugo), Renault Sport Hrvoje Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault Clio Cup).