U gotovo četiri desetljeća najveće hrvatske automobilističke manifestacije, utrke FIA Europskog prvenstva na brdskim stazama, što je ovog vikenda održana kao „38. INA Buzetski dani 2019.“ bilo je uzbuđenja do posljednjih sekundi, ali o pobjedniku je ove godine odlučivala posljednja startna minuta.
Upravo u toj je vožnji Čeh Miloš Beneš, svojevremeni pobjednik Buzeta, ponovo slavio i najboljim vremenom dana 2:10,777 minuta (prosjek 137,666 km/sat) nadmašio vodećeg iz prve vožnje Slovenca Patrika Zajelšnika.
Zalelšnik, jedan od sudjelujućih u utrci sinova Jože Zajelšnika, nekadašnjeg rekordera i pobjednika kraće buzetske staze sredinom 80-tih godina prošlog stoljeća, Patrik svojim je prototipom „Norma M20F“ u prvoj vožnji nadmašio Beneša za 96 tisućinki sekunde.
Iako je i drugu odvezao izvrsno, brži Beneš u prototipu „Osella FA30“, najboljim vremenom dana nadmašio je Zajelšnika i u konačnici ostvario prednost od 353 tisućinke za pobjedu na posljednjoj 12.utrci sezone Europskog prvenstva.
Trećim mjesto „generalke“ iz Buzeta se kući vraća Austrijanac Christoph Lampert (Osella FA 30), potvrdivši tako svoju treću poziciju sezone Europskog prvenstva Kategorije II.
Na ovogodišnjoj utrci, u osam bodovnih konkurencija startao je rekordan broj 207 vozača, među kojima i desetak vozačica, iz 13 zemalja.
U rezultatima se našlo njih 175, a brojna odustajanja dijelom su rezultat tehničkih kvarova, ali i dosta čestih izlijetanja ili udaranja u betonske ili čelične zaštitne barijere uz, i ove godine više nego izvrsno pripremljenu stazu, od Mosta do Peničića, dugu 5.001.metar.
Upravo ta odustajanja uzrokovala su u nedjeljnom programu 12 prekida u izuzetno dugom trajanju od 160 minuta.
Srećom, nitko od vozača nije ozlijeđen, a uz stazu je bilo dobrih 15 tisuća gledatelja koji su se jednostavno „pekli“ na nikad većoj dnevnoj temperaturi u vrijeme buzetske utrke sredinom rujna.
Najbolje plasirani hrvatski automobilist je Mađar Laszlo Szasz (AK Dubrovnik racing) u formuli „Reynard Zytec“ osvojivši osmo mjesto „generalke“.
Izvrstan 13. bio je Domagoj Pereković (AKK Zanatlija Zagreb) koji je svojim „Mitsubishi Lancerom Evo IX“ iz vožnje u vožnju vozio po dvije sekunde brže.
Posljednja 2:31,382 minuta bila je i najbrža, te mu donijela i daleko značajniju pobjedu Kategorije I hrvatskog prvenstva, šestu ove sezone, koja ga vodi ka osvajanju naslova hrvatskog prvaka.
Bio je i ovog puta brži od Dejana Dimitrijevića (AKK Velika Gorica), koji je svojim „Seat Leonom R32T“ ostvario izvrsno 19.mjesto generalke i drugo PH, te još uvijek bodovno zadržao prednost ispred Perekovića.
Odlučivat će posljednja, deveta utrka sezone, u Dubrovniku.
Treći u Kategoriji 1 PH i ovog je puta bio Riječanin Mario Jurišić (AK Župa Dubrovačka, Audi A4 STW 2.0), ukupno 26.
Nakon subotnjih problema u drugom treningu, dvije dobre vožnje složio je Splićanin Petar Dajak (AK Solin) i svojim, ovog puta novim bolidom „Norma M20F“ zaključio na 21.mjestu „generalke“.
Vrijedno je istaknuti i najbolje plasirane vozače hrvatskih grupa A i N.
U grupi A potvrdio se još jednom pobjedom Puljanin Saša Radola (AMK No Traction) vozeći „Hondu Civic TypeR“, dok je grupu N dobio Stjepo Manenica (AK Dubrovnik racing) vozeći „Mitsubishi Lancer Evo IX“.
U ukupnom poretku najuspješniji sudionik Kategorije I bio je Talijan Luca Gaetani u „Ferrariju 458 GT3) na 15. poziciji, dok je novi europski prvak za 2019. Kategorije I postao Čeh Lukas Vojaček (Subaru Impreza WRX STI).
Doživljaj trodnevnog programa 38.INA Buzetskih dana 2019. u vrhunskoj organizaciji Autokluba Buzet, pod počasnim pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar Kitarović, još se jednom potvrdila istinskim Praznikom automobilizma, najznačajnijom i najviše rangiranom automobilističkom manifestacijom u Hrvatskoj.
Svojim prigodnim govorima, na svečanosti uoči druge bodovne vožnje, istakli su to i Davorin Štetner, predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza, Valter Flego, zastupnik u Europskom parlamentu, nekadašnji buzetski gradonačelnik i istarski župan, te Siniša Žulić, aktualni gradonačelnik, koji je utrku i proglasio otvorenom.
Rezultati – ukupno. 1.Beneš (Češka, Osella FA30) 4:22,233 minuta (zbroj vremena dvije vožnje), 2.P.Zajelšnik (Slovenija, Norma M20F) +0,353 sekunde, 3.Lampert (Austrija,Osella FA30) +1,831, 4.Di Fulvio (Italija, Osella FA30) +5,016, 5.Petit (Francuska, Norma M20 FC) +6,576, 6.Bormolin (Italija,Reynard K02) +7,114, 7.Trnka (Češka, Ligier JS53 Evo 2 LRM) +21,746, 8.Szasz (Hrvatska,AK Dubrovnik racing, Reynard Zytec) +23,986, 9.Warwick (Velika Britanija, Dallara F399) +27,067, 10.Dondi (Italija, Fiat X 1/9) +28,815,...13.Pereković (Hr, AKK Zanatlija, Mitsubishi Lancer, Evo IX) +41,920,...19.Dimitrijević (Hr, AKK Velika Gorica, Seat Leon R32T) +46,630.